Ammunta

Piirin yhteiset ammuntatapahtumat löydät seuraavista linkeistä:

Piirien ammunnat tarjoavat nousujohteisen mahdollisuuden kehittää itseään urheiluampujana. Koulutamme laajaa reserviläisjoukkoja alkaen ammunnan alkeista, vuosien saatossa jopa SM-tason kilpaurheilijoiksi. Perustaitojen kartuttua avautuu haastavampia mahdollisuuksia, esim. Sovellettu Reserviläisammunta (SRA). Halukkaiden ja kykenevien taitoja jatkokehitetään mm. ammunnan johtajina, tuomareina, kilpailunjohtajina sekä ampumatoiminnan organisaattoreina. Reserviläisammunta on yhteisölaji, jossa jokainen tuo oman panoksensa jatkuvuuteen.

Uudet harrastajat ja ensimmäistä kertaa ratavuorolle tulijat!

Pohjois-Savon Reserviläis- ja Reserviupseeripiirit järjestävät ammunnan viikkovuoroja. Viikkovuorolla on käytettävissä lainakalustoa patruunakustannuksilla. Tässä ohjeet viikkovuorolle osallistumiselle:

• Ennen vuorolle tulemista varmista, että olet Pohjois-Savolaisen reserviläisyhdistyksen tai reservinupseerikerhon jäsen. Varaudu esittämään yhdistyksen / kerhon jäsenkortti tai muu todistus jäsenyydestä.
  • Sinulla on voimassa oleva vakuutus. Hyväksyttyjä vakuutuksia on Reserviläisten toimintaturva, RUL plus jäsenyys tai SAL-kilpailulisenssi. Varaudu esittämään todistus vakuutuksesta radalla.
  • Rissalan vuorolle vaaditaan kulkulupa. Kulkuluvan voit hakea tästä https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdnNFr9UmQd-9LfTZmvbUftuZsi2ER2VJO9M7MEBfNl9WzX3w/viewform
  • Etsi Vihman kalenterista https://www.vihma.fi/tapahtumat/ vuoro, jonne haluat osallistua. Kuopiossa aloittelijoille sopivia ovat Heinjoen tutustumisvuorot, sekä kuukauden ensimmäinen pistoolivuoro Rissalassa.
  • Vuoron tiedoista löytyy lainakaluston varauslomake. Täytä kalustovarauslomake ja ilmoita lisätiedoissa, että olet tulossa ensimmäistä kertaa vuorolle.
  • Lisätietoja voi tiedustella: toiminnanjohtaja[at]vihma.fi

Tervetuloa vuoroille!